Més d'una trentena de professionals del comerç lleidatà assisteixen a la presentació del Mercat Sectorial del Comerç de la Reempresa

Publicat el 18-07-2017

Data d'inici: 18-07-2017

Data final: 18-07-2017

Més d'una trentena de professionals de comerç de la demarcació de Lleida, entre botiguers, comerciants, i altres agents del sector, han assistit aquest matí a la sessió informativa convocada per la patronal Cecot a la seu de la Delegació de la Generalitat a Lleida, per presentar el Mercat Sectorial de la Reempresa, una iniciativa que impulsa la patronal amb el suport del Departament d'Empresa i Coneixement.

Aquest matí, la directora general de Comerç i el director del Centre de la Rempresa de Catalunya, Albert Colomer, acompanyats del delegat de la Generalitat a a Lleida, Ramon Farré , i del director dels serveis territorials d'Empresa i Coneixement a la demarcació, Ramon Alturo, han presentat aquest nou mercat sectorial, amb el qual es vol potenciar la compravenda de petits negocis en l'àmbit del comerç, oferint sortides als empresaris que no poden o no volen donar continuïtat als seus negocis, mitjançant una borsa d'emprenedors interessats en prendre el relleu en l'activitat.
En el marc de la presentació, Vilalta ha volgut destacar la tasca que des de fa temps du a terme Cecot a través del projecte Reempresa, i ha assenyalat que "des de la Direcció General de Comerç, ens ocupa i preocupa el relleu generacional en el comerç, i el programa Reempresa és una eina molt útil per donar-hi resposta". Així mateix, ha avançat que "en el proper trimestre, obrirem una línia de subvencions que precisament té per objectiu afavorir el continu comercial, i a la que es podran acollir les operacions de traspassos de comerços, com els que impulsa Reempresa".
El programa Reempresa té per objectiu afavorir i potenciar la compravenda de petites i mitjanes empreses a Catalunya. Des de la seva posada en marxa, Centre de Reempresa de Catalunya ha intermediat en la compravenda de 1.300 empreses - reempreses d’èxit- que han suposat una inversió total de prop més de 58.000.000€ i el manteniment de prop de 3.700 llocs de treball, des de finals de l’any 2011. D’aquestes, el 35% corresponen al sector del comerç i un 29% a l’hostaleria. Del total de la inversió induïda, el 30% pertany al sector del comerç. A la demarcació de Lleida, el sector amb més reempreses d’èxit és el comerç amb el 37,2% del total d’empreses venudes.

Premsa RSS

Sala de Premsa